وب سایت رسمی دیوید جونز ایران

به وب سایت رسمی دیوید جونز ایران خوش آمدید !

مد روز یا مد ماندگار؟

در بلاگ / مد و استایل

در دنیای مد، دو مفهوم مهم ولی متناقض وجود دارد: Timeless VS Trendy

با این حال، هنگام خرید این سوال برای ما پیش می‌آید که آیا باید پیشروی آخرین ترندهای روز باشیم، یا اینکه بر پوشیدن آیتم‌های کلاسیک و جاودانه تاکید کنیم؟ اگرچه پاسخ به این سوال بسیار پیچیده است، ما در اینجا به بررسی و مقایسه این دو خواهیم پرداخت.

"Timeless" در لغت به معنای "جاودانه" و "ابدی" است؛ بنابراین به آیتم‌هایی اشاره دارد که همواره در دنیای مد خودنمایی می‌کنند. این آیتم‌ها معمولاً از طراحی‌ ساده و مینیمال برخوردار بوده و در طول زمان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. به عنوان مثال، یک کت و شلوار کلاسیک یا یک کیف چرمی با طرحی ساده می‌تواند به عنوان نمونه‌ای از این آیتم‌ها در نظر گرفته شود.

از سوی دیگر، "Trendy" به آیتم‌هایی که با آخرین ترندهای مد روز مطابقت دارند، گفته می‌شوند. این آیتم‌ها بیشتر برای فصول یا سال‌ خاصی طراحی می‌‍شوند و ممکن است سال‌های بعد از مد بیفتند.

با گذشت زمان، انتخاب بین محصولات Timeless و Trendy به یکی از مسائل مهم در صنعت مد تبدیل شده است. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت در خرید لباس هستید، بهترین انتخاب برای شما آیتم‌های Timeless است. این محصولات، برخلاف لباس‌های Trendy، به عنوان سرمایه‌ای ماندگار در سال‌های بعدی نیز کاربرد دارند. اما اگر هدف شما این است که خیره کننده ترین ظاهر ممکن را در یک بازه زمانی مشخص برای خود بسازید، لباس‌های Trendy را انتخاب کنید. در نهایت، انتخاب بین Timeless و Trendy تا حد زیادی به سلیقه و نیاز شخصِ شما بستگی دارد. اما باید توجه داشت که پوشیدن یک آیتم ترندی لزوما به معنای داشتن سلیقه‌ی خوب نیست و همچنین تمام مدل‌های تایملس نیز مناسب برای همه نیستند. بنابراین برای اینکه بهترین تصمیم را بگیرید، باید به سلیقه، شخصیت و همچنین تیپ بدنی خودتان رجوع کنید.