وب سایت رسمی دیوید جونز ایران

به وب سایت رسمی دیوید جونز ایران خوش آمدید !

فشن و استایل تفاوت در چیست؟

در بلاگ / مد و استایل

دو اصطلاحی که به دفعات به گوش ما رسیدند... شاید تا امروز اغلب ما به اشتباه، این دو را به جای هم استفاده می‌کردیم در حالی که فشن و استایل کاملا با هم متفاوت هستند. در این مقاله از وبلاگ davidjones به تفاوت‌های این دو می‌پردازیم. برای اینکه درک بهتری از تفاوت فشن و استایل پیدا کنیم به مثال زیر توجه کنید: فرض کنید پلی لیست شما همیشه پر از موزیک‌های پاپ بوده و می‌توان گفت که سبک موردعلاقه شماست. اما با توجه به این که پیگیر اخبار و اتفاقات دنیای موسیقی هستید، آهنگی که برنده جایزه گرمی شده را به پلی لیست شخصی خود اضافه می‌کنید در حالیکه سبک این آهنگ، سبک متال است. رفته رفته به این آهنگ جدید علاقمند می‌شوید اما این علاقه تحت تاثیر محبوبیت جمعی، نظر منتقدان این صنعت، و همچنین خوش ساخت بودن این موزیک می‌باشد. علاقه شما به این آهنگ گذرا بوده چون سبک و سیاق شما نیست و احتمالا بعد از گذشت نهایتا دو الی سه ماه، از این آهنگ دلزده می‌شوید، از بس که همه جا آن را شنیده‌اید. اگر این مثال را به دنیای مد تعمیم بدهیم، سبک مورد علاقه شما در واقع همان استایل" و آهنگ محبوب سال در اصل "فشن" هست.

فشن و استایل تفاوت در چیست؟

استایل، سبک و اصولی است که بر اساس آن یک اتفاق خاص، ظاهر، پوشش و یا حتی مدل زندگی افراد، طراحی و اجرا می شود. برای درک بهتر مفهوم استایل به مثال‌های زیر دقت کنید: استایل کلاسیک: شامل لباس‌های ساده و شیک، کلاسیک و زمان بندی شده است. استایل بوهو: در سبک بوهو لباس‌ها را به صورت چند لایه روی هم می‌پوشند. این نوع سبک پوشش الهام گرفته از فلسفه زندگى کولی‌ها و هیپی‌هاست. از طرف دیگر فشن در لغت نوعی طرز پوشش است که در بین یک قشر خاص طی مدت زمان مشخص، محبوبیت می‌یابد. فشن در اصل مرتبط با پوشیدن لباس‌هایی است که در مد روز دنیا، و همچنین در بین برندها و طراحان معروف، مورد توجه قرار می‌گیرند. فشن در بسیاری از موارد، روشی برای ابراز سلیقه و ذوق فرد محسوب می‌شود. اگرچه استایل و فشن در بسیاری از موارد مشابه هم هستند، اما تفاوت‌های اساسی بین آن ها وجود دارد.

فشن و استایل تفاوت در چیست؟

در زیر به برخی از این تفاوت‌ها می‌پردازیم: مفهوم: استایل به عنوان یک سبک زندگی و معیارهایی که برای زندگی انتخاب می کنید، مطرح می شود. از طرف دیگر، فشن به عنوان یک روش ابراز سلیقه و انتخاب پوشش‌های ترند و خاص معرفی می شود. طول عمر: استایل ممکن است مدت سال ها به همراه فرد باشد و در بسیاری از موارد از نظر زمانی پایدار است. از طرف دیگر، فشن ممکن است در مدت کوتاهی پرچمداری کند و در نهایت جای خودش را به یک ترند تازه بدهد. شخصیت: استایل به شخصیت و سلیقه شما پایبند است. استایل هر شخص مثل امضای او، خاص و منحصر به فرد است. از طرف دیگر، فشن بر اساس تمایلات جامعه و محصولاتی که در حال حاضر در بازار ترند هستند، شکل می‌گیرد. اهمیت: برای بیشتر افراد استایل اهمیت بالاتری داشته و در بسیاری از موارد به عنوان یک عنصر اساسی در ظاهر آن‌ها به شمار می‌رود. از طرف دیگر، فشن برای بسیاری از افراد به عنوان یک عامل جذابیت، تنوع و حتی در مواردی به عنوان تفریح، در نظر گرفته می شود.