وب سایت رسمی دیوید جونز ایران

به وب سایت رسمی دیوید جونز ایران خوش آمدید !

پیش بینی ترندهای سال جدید

در بلاگ / مد و استایل

سال جدید آغاز شده و طرفداران دنیای مد و فشن بیصبرانه منتظر معرفی ترندهای امسال هستند. به طور معمول ترندهای هر سال با مطالعه آخرین فشن شوهای سال قبل، به دنیا معرفی می‌شوند. با بررسی‌ هفته‌های مد اخیر که در شهرهای میلان، پاریس و نیویورک برگذار شد، متوجه شدیم 5 الگوی پوششی خاص به سال جدید راه یافتند که انتظار می‌رود به دفعات شاهد استفاده از آن‌ها باشیم. نخست باید اشاره کنیم که جدا از آیتم‌های مورد انتظار، تم کلی پوشش در سال جدید سبک Utilitarian یا همان "سبک کاربردی" می‌باشد. اصطلاح "سبک پوششی کاربردی"، به دسته‌ای از لباس‌ها گفته می‌شود که به دلیل یک عملکرد خاص برای مثال گرم یا خنک بودن، جنس با دوام و یا راحتی، انتخاب می‌شوند. این سبک پوششی که برای اولین بار در دوران جنگ جهانی دوم ابداع شد، با کیفیت و خوش ساخت بوده و همچنین، قیمت معقولی دارد. در مقاله از دیوید جونز 5 آیتم مهم و کلیدی سال 2023 را بررسی می‌کنیم:

1_ بازگشت استایل تمام جین: شاید با خود بگویید که شلوار جین در استایل روزمره هرگز از مد نیفتاده و ترند بودن یا نبودن آن چندان اهمیتی ندارد. اما باید گفت که در سال جدید شاهد ترند شدن استایل‌های "سراسر جین" خواهیم بود. به این ترتیب شما کت جین را با شلوار یا دامن و همینطور بوت یا کفش جین ست می‌کنید. از آنجایی که این استایل سمبل جوانی است، علاوه بر قشر جوان، خانم‌ها و آقایان سن بالا نیز از این سبک به خوبی استقبال می‌کنند.

پیش بینی ترندهای سال جدید

2_ رنگ های براق یا متالیک: با وجود این که رنگ‌های متالیک بیشتر در مراسمات و مهمانی‌های رسمی مانند عروسی استفاده می‌شوند، در سال جدید استفاده از این رنگ‌ها را در ست‌های روزمره نیز خواهیم دید. بررسی فرش قرمزهای چند وقت اخیر نشان می‌دهد که رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، آبی و سبز متالیک محبوبیت زیادی در بین سلبریتی‌های خانم به دست آورده‌اند.

پیش بینی ترندهای سال جدید

3_ شلوار های کارگو: شلوارهای کارگو که در سال‌های قبل مختص استایل‌های اسپرت و اورسایز بود، این بار با یک کلاس دیگری به دنیای فشن معرفی شدند چرا که استفاده از پارچه‌های نفیس مثل سیلک و ارگانزا به زیبایی و کاربرد این شلوارها اضافه کرده است.

پیش بینی ترندهای سال جدید

4_ دامن‌های بلند: نکته قابل توجه در سال جدید این است که آیتم‌هایی که در گذشته در استایل روزمره جایی نداشتند، به خیابان می‌آیند. یکی از مهترین این اقلام، دامن بلند است که متناسب با فصل با پارچه‌های کتان، جین و یا پشمی طراحی می‌شوند. بنابراین اگر مطابق مد پیش رفتن دغدغه‌ی شماست، پیشنهاد می کنیم در سال جدید حداقل یک مدل از این دامن‌ها را به کمد لباستان اضافه کنید.

پیش بینی ترندهای سال جدید

5_ رنگ آبی کبالت: علاوه بر رنگ سال که توسط وبسایت پنتون معرفی شد، انتظار می‌رود که رنگ آبی کبالت را نیز در میان ترندهای سال جدید ببینیم. آبی کبالت یک رنگ محبوب در دنیای مد بوده و نمی‌توان جایگاه آن را در سال آینده انکار کرد چرا که همچنان در کالکشن‌های برندهای بزرگ به کرات دیده می‌شود. خوشبختانه این رنگ کاملا بدون جنسیت بوده بنابراین هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند.

پیش بینی ترندهای سال جدید