وب سایت رسمی دیوید جونز ایران

به وب سایت رسمی دیوید جونز ایران خوش آمدید !

چه کیفی مناسب تیپ اندامی شماست؟

در بلاگ / مد و استایل

احتمالا برای شما هم پیش آمده که یک کیف خاص را پسندیده و مصمم به خرید آن بوده‌اید اما وقتی امتحانش کردید برخلاف تصور، کیف با استایل شما مچ نشد. مدتی بعد فرد دیگری همان کیف به خصوص را می‌پوشد و اتفاقا بسیار زیبا و چشمگیر است. اما چه عاملی سبب این اتفاق می‌شود؟ احتمالاً ما به اندازه کافی به این موضوع اهمیت نمی‌دهیم، در حالیکه که انتخاب کیف مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می‌تواند طوری نشان دهد که انگار دچار کاهش یا افزایش وزن شده ایم. در رابطه با انتخاب کیف متناسب با تیپ اندامی شما اثبات علمی وجود دارد. به طور کلی پنج نوع متفاوت ساختار اندامی وجود دارد. اگر کنجکاوید که تیپ اندامی شما کدامیک از این پنج مورد است، همراه ما باشید.

اندام مستطیلی(خط‌کش): اولین نوع، اندام مستطیلی است. این تیپ اندامی بیشتر در بین ورزشکاران دیده می‌شود که در آن عرض شانه، کمر و لگن هم اندازه هستند و بدن حالت صافی دارد، بنابراین برای متوازن شدن اندام بهتر است به دنبال ایجاد گودی و برآمدگی باشیم. کیف‌ مناسب برای اندام مستطیلی، کیف کلاچ یا همان کتابی که زیر بازو جمع می‌شوند و کیف‌های هوبو استایل که روی شانه انداخته می‌شود که به بدن بعد داده و انحنا ایجاد می‌کنند. از جمله کیف‌هایی که برای اندام مستطیلی مناسب نیستند میشه به کیف‌هایی که روی لگن افتاده و یا به زیر لگن میرسند اشاره کرد، زیرا این کیف‌ها حالت خط‌کشی بدنتان را بیشتر جلوه می‌دهند.

چه کیفی مناسب تیپ اندامی شماست؟

اندام سیب ‌شکل: در اندام سیبی، کمر عریض‌ترین بخش بدن بوده در حالی که شانه‌ها و لگن باریک‌تر و تقریبا هم عرض هستند. اگر شما بدن سیب شکلی دارید بهتر است برای کوچک‌تر نشان دادن کمر، تأکید بر قسمت میانی بدنتان را از بین ببرید. کیف‌هایی که برای این اندام مناسب هستند عبارتند از: کیف‌ تت، کیف‌ صندوقی یا کیف دستی مستطیل شکل، البته تا زمانی که این کیف‌ها را با بند کوتاهشان بیندازید. از کیف‌ کراس‌بادی دوری کنید چون با پوشیدن این کیف‌ها توجه به قسمت میانی بدن شما جلب می‌شود. همچنین کیف‌های کوچک برای این اندام ممنوع است چون بدن را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند.

چه کیفی مناسب تیپ اندامی شماست؟

تیپ اندامی مثلث برعکس: درست مثل یک مثلث برعکس این تیپ اندامی با شانه‌های پهن‌تر در مقایسه با سایز کمر و لگن شناخته می‌شود. از آنجایی که کمر و لگن باریک هستند هدف این است که توجه را از شانه‌های پهن برداشته و روی قسمت پایین تنه متمرکز کنیم که اندام متعادل به نظر برسند. کیف‌های دارای بند بلند این هدف را عملی می‌کنند. بنابراین کیف‌ اداری، کیف‌ دوشی، و کراس بادی تا زمانیکه با بند بلندشان استفاده شوند مناسب‌ هستند. کیف‌های کمری هم فقط در صورتی که روی کمر بسته شوند قابل استفاده هستند.

چه کیفی مناسب تیپ اندامی شماست؟

تیپ اندامی گلابی: افرادی که اندام گلابی دارند بالاتنه ظریف‌تری نسبت به پایین تنه دارند. شانه‌های باریک و استخوان لگن پهن در این تیپ بدنی یادآور میوه گلابیست. به این دلیل بهتر است سراغ کیف‌هایی بروید که توجه کمتری را سمت پهنای لگن ببرد و به جای آن چشم را روی قسمت بالاتنه متمرکز کند. کیف‌هایی که به این تیپ اندامی می‌آیند عبارتند از: کیف هایی که در حدفاصل کمر و باسن قرار بگیرند، به عنوان مثال کیف های دوشی با بند بلند و یا کیف‌های کمری که به صورت یک‌طرفه روی بدن می‌انداخته می شوند. از کیف‌های شل و کیف‌هایی که روی باسن می‌افتند مثل کراس‌بادی و کیف‌های دوشی خیلی بلند که لگن شما را حتی بزرگ‌تر از حالت عادی نشان می‌دهد دوری کنید.

چه کیفی مناسب تیپ اندامی شماست؟

تیپ اندامی ساعت شنی: افراد با تیپ اندامی ساعت شنی به عنوان خوش اندام‌ترین‌ها شناخته می‌شوند. با وجود اینکه استایل‌های متنوعی با این تیپ هارمونی می‌سازد و این افراد دغدغه‌‌ی آنچنانی برای لباس ندارند، باید توجه کرد که کیفی که انتخاب می‌کنند با بلندی و کوتاهی قد و همچنین درشتی یا ریزی اندام متناسب باشد. در هر حالت باید توجه را به نحوی جلب کنید که اندام شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. کیف‌هایی که مناسب این اندام هستند عبارتند از: همه کیف‌ها در واقع تا زمانی که به فیزیک بدن شما بخورد. به عنوان مثال تت بگ های سایز بزرگ برای خانم‌های ساعت شنی قد بلند بسیار مناسب است ولی خانم‌های با قد کوتاه باید از کیف‌های خیلی بزرگ دوری کنند.

چه کیفی مناسب تیپ اندامی شماست؟